Bebeluşul la 10 luni

15 May 2012

Află totul despre bebeluşul tău la 10 luni

Din cauza anxietăţii de separare, la 10 luni este greu să stai departe de bebeluş, indiferent cât de puţin timp.

Dar poate fi de asemenea greu să călătoreşti cu un bebeluş de 10 luni.

La 10 luni, bebeluşul se obişnuieşte cu mediul înconjurător şi feţele familiare şi îi place predictibilitatea.
Aşadar, a fi pe drum îi poate tulbura sentimentul de siguranţă şi rutină, mai ales atunci când vizitaţi un loc nou sau când vă întâlniţi cu mulţi străini.

Deşi nu înţelege conceptul de călătorie, bebeluşul tău de 10 luni va realiza că este într-un loc nefamiliar.

Pregăteşte-te pentru un comportament morocănos şi foarte ataşat de tine.

Înarmează-te cu multe lucruri care să-i distragă atenţia — cărţi ilustrate, jucării zgomotoase, marionete şi mai ales jucăria favorită, dacă are una.

Planifică pauze departe de toate persoanele străine pentru a-i permite bebeluşului tău de 10 luni să se destindă.

Nutritia bebelsului la 10 luniMasa bebeluşului la 10 luni

Transformă momentul mesei într-un moment cât mai plăcut. Lasă bebeluşul de 10 luni să-şi manifeste gusturile în ceea ce priveşte mâncarea.

Nu insista să termine de mâncat sau să guste din toate – unele capricii pot fi temporare.
Oricând poţi, hrăneşte bebeluşul într-un scaun înalt, departe de lucrurile care i-ar putea distrage atenţia, cum ar fi televizorul.

Acordă-i multă atenţie şi înveseleşte-l cu diverse sunete în timp ce-i dai să mănânce cu linguriţa.

Gustări sănătoase pentru bebeluşii de 10 luni

Gustările pot fi la fel de importante pentru părinţii ocupaţi cum sunt şi pentru copiii în creştere.
Când pregăteşti geanta pentru scutece, ia cu tine gustări nutritive, uşor de transportat.

Dacă încă alăptezi bebeluşul în luna a 10-a, nu uita să ai (şi pentru tine) bucătăria plină de alimente sănătoase şi uşor de transportat, cum ar fi batoane sărace în grăsimi, batoane energizante, fructe proaspete, cereale integrale sau biscuiţi cu brânză, legume, iaurt. Amestecaţi fructe proaspete sau congelate, lapte şi iaurt pentru a crea un shake nutritiv şi îndestulător.

Limitează cofeina, bea multă apă — plată, minerală sau îmbogăţită — pentru hidratare, sau creează propria apă, adăugând suc de fructe, un pic de lămâie sau portocală.

Poţi încerca şi ceaiurile din plante, calde sau reci, în nenumărate arome reconfortante.

Articol relizat cu sprijinul Dr. OROS Mihaela, medic primar pediatru

Descoperă ce se întamplă cu bebeluşul tău în următoarele 2 luni: