Integrarea copilului în colectivitate- Partea I

2 October 2015

Articol realizat de Ligia Moise, Psiholog clinician, Terapeut de familie

A început școala, grădinița, iar după primele săptămâni, entuziasmul – inerent oricărui început – începe să fie diminunat de grijile și obligațiile părinților ce vin la pachet cu acest eveniment.

Indiferent de cum s-a desfășurat acest început de an școlar, dar și dincolo de toate informațiile, comentariile și sfaturile in vivo sau in vitro aflate sau primite, eu mi-aș dori să găsiți acea modalitate prin care să vă determinați copiii să învețe, să studieze, să-și facă proiectele pentru școală sau grădiniță cu drag. Nu cu încrâncenarea dată de competiție, dar nici cu plictisul venit din obligația „că trebuie să le faci”.

Spuneți-le de încrederea pe care o aveți în ei, că vor putea să ducă la bun sfârșit fiecare temă sau proiect. Povestiți-le despre experiențele voastre, despre efortul pe care l-ați depus voi, dar mai ales despre entuziasmul dat de rezultatul obținut. Toate acestea având ca scop punerea accentului pe bucuria lucrului bine făcut, nu pe competiție.

Și veți constata că, atunci când se va diminua presiunea dată de competiție, rezultatele vor fi foarte bune. Copilul va putea performa la adevarata capacitate și – mai există un beneficiu pe termen lung – va fi învățat să facă lucrurile cu drag și conștient de însemnătatea lor.
Succes în noul an!

Psih. Ligia Moise